MÓWIĄCA ŚCIANA

„Mówiąca ściana”

WASZE POMYSŁY NA NOWY ROK SZKOLNY 2017/18

Najczęstszą Waszą propozycją był brak sprawdzianów i kartkówek oraz prac domowych, jednak tego nie możemy Wam obiecać ale…

– lekcje w trenie ,

– doświadczenia i eksperymenty,

– projekty indywidualne i grupowe,

– filmy,

– pogadanki,

– warsztaty,

– odpoczynek podczas zajęć, relaksacja…

to jak najbardziej weźmiemy pod uwagę planując zajęcia w tym roku szkolnym.

PROPOZYCJE WYCIECZEK

– kino, teatr, koncerty, basen, biwaki, obozy, ZOO,  mecze, Zakopane, Kraków, Łódź, Berlin

ZAJĘCIA DODATKOWE

– piłka nożna,  robotyka,  tenis ziemny,  język angielski,  piłka ręczna, koszykówka, plastyka.

Opracowała Edyta Masłowska

 


Relacje międzyludzkie – sposób wyrażania między ludźmi interakcji uczuć i postaw. Relacje koncentrują się na wzajemnych stosunkach ich uczestników, które odnoszą się do pozytywnych bądź negatywnych powiązań pomiędzy partnerami, których wyrazem mogą być na przykład: agresja, wrogość, atrakcyjność interpersonalna, miłość, zakochanie, obojętność, nienawiść, konflikt, zerwany kontakt, dystans emocjonalny, skupienie uwagi, przemoc, manipulacja, kontrolowanie, lekceważenie.

CO POWINNO SIĘ ZMIENIĆ W RELACJACH:

Uczeń – uczeń: mniej stereotypów, udawania, więcej otwartości i tolerancji, wzajemny szacunek i zrozumienie.

Uczeń – nauczyciel : wyrozumiałość, rozmowy i pomoc;

uczniowie powinni szanować osoby starsze, doceniać pracę nauczycieli.

A czego Wam najbardziej brakuje w relacjach z rodzicami:

– szacunku, zaufania, luzu, rozmów, wsparcia, wyrozumiałości, pomocy, rad, otwartości i szczerości.

Zacznijmy zmiany od siebie!!!

Opracowała Edyta Masłowska

 


DLACZEGO LUDZIE UŻYWAJĄ WULGARYZMÓW?

Wulgaryzmy to wyrazy, wyrażenia lub zwroty uznawane przez użytkowników danego języka jako nieprzyzwoite, ordynarne.

Analizując Wasze odpowiedzi na zadane pytanie można stwierdzić, że używając wulgaryzmów ludzie :

– są atrakcyjniejsi,

– modni,

– chcą się popisać w grupie,

– wyrażają swoje emocje, przede wszystkim gniew i złość,

– z przyzwyczajenia.

Jednak najbardziej zainteresowała mnie wypowiedź :

„Moim zdaniem ludzie przeklinają, ponieważ chcą być na topie, czyli udają innych – by być fajni.

Choć wszyscy dobrze wiemy, żeby być fajnym nie trzeba przeklinać.”

 I tego się trzymajmy!!!

 

Opracowała Edyta Masłowska



Podsumowanie

Jak atrakcyjnie i bezpiecznie spędzać przerwę?

Według uczniów naszej szkoły, najczęściej wybierane miejsca na spędzanie przerwy to: biblioteka szkolna, w której czytacie i rozmawiacie, ale w czołówce znalazło się również boisko, na którym najczęściej i najchętniej gracie w piłkę nożną.

Kolejne wasze propozycje to: zabawa na placu zabaw, spacer po szkole, rozmowy z kogami i koleżankami, a także nauka – powtarzanie materiału. Chętnie siedzicie na pufach, jak również gracie w tenisa stołowego, analizując wasze odpowiedzi można stwierdzić, że wolicie spędzać przerwę aktywnie na świeżym powietrzu.

To dobre i zdrowe wybory.

Czy w naszej szkole są niebezpieczne miejsca?

Prawie 100% waszych odpowiedzi to, że nie ma takich miejsc w naszej szkole, ponieważ są dyżurujący nauczyciele oraz uczniowie – dyżurni. Jednak zdarzyły się pojedyncze odpowiedzi, że są osoby, które stwarzają sytuacje niebezpieczne.

Dlatego proponujemy kilka zasad, dzięki którym w naszej szkole będzie

przyjemniej i bezpieczniej:

  1. Nie biegaj! Pamiętaj, że na korytarzu nie jesteś sam. Możesz kogoś przewrócić lub popchnąć.
  2. Nie krzycz, nie podnoś głosu! Hałas nie pozwala odpocząć.
  3. Nie popychaj innych, nie prowokuj agresji u innych swoim niewłaściwym zachowaniem. Wokół Ciebie jest wielu uczniów, którym możesz zrobić krzywdę.
  4. Nie przebywaj niepotrzebnie w toalecie. To miejsce wyznaczone do ściśle określonego celu. Zachowaj w nim czystość.
  5. Nie opuszczaj terenu szkoły.
  6. Na boisku spędzaj przerwę tylko za zgodą nauczyciela dyżurującego.
  7. Po schodach poruszaj się spokojnie, zawsze prawą stroną.
  8. W czasie przerw nie używaj telefonów komórkowych.

Jednak pamiętaj:

  1. Gdy masz jakiś problem, podejdź do nauczyciela dyżurującego – on Ci pomoże.
  2. Baw się tak, aby wszyscy czuli się bezpiecznie. W razie wątpliwości poradź się nauczyciela dyżurującego.
  3. Po pierwszym dzwonku spokojnie podejdź do sali lekcyjnej i czekając na nauczyciela – ustaw się.