Debata oksfordzka o roli telefonów w szkole

Debata oksfordzka o roli telefonów w szkole

W czwartek, 27 listopada, w naszej szkole odbyła się debata oksfordzka na temat obecności telefonów komórkowych w życiu szkolnym. Uczniowie klas IV–VIII podzielili się na stronę propozycji i opozycji. Zwolennicy korzystania z telefonów podkreślali ich wartość edukacyjną: szybki dostęp do informacji, wsparcie w nauce języków oraz pomoc w organizacji pracy. Zwracali uwagę, że umiejętne korzystanie z technologii to ważna kompetencja współczesnego ucznia. Opozycja wskazywała na rozpraszanie uwagi, spadek koncentracji, ryzyko nadużyć i naruszania prywatności. Uczniowie argumentowali, że szkoła powinna być miejscem budowania relacji i odpoczynku od elektroniki. Pani Dyrektor Renata Ganowicz-Muszyńska oraz Pani Wicedyrektor Beata Skibiszewska doceniły wysoki poziom dyskusji i przygotowanie uczestników. Choć debata nie rozstrzygnęła problemu, umożliwiła uczniom spojrzenie na temat z różnych stron i rozwijanie umiejętności argumentacji.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom i opiekunom za zaangażowanie.

Skip to content